ISOPEDIA

ISO 9001 - Najczęściej zadawane pytania

Certyfikat ISO 9001 – co to jest?

Odpowiedź:
Certyfikat ISO 9001 jest dowodem zapewniającym, że organizacja spełnia wymagania normy ISO 9001.

Certyfikat ISO 9001 – jak uzyskać?

Odpowiedź:

Należy skutecznie wdrożyć oraz poddać certyfikacji nasz system zarządzania jako

Certyfikat ISO 9001 – ile kosztuje uzyskanie, cena uzyskania?

Odpowiedź:

Na koszt uzyskania certyfikatu składa się koszt wdrożenia systemu ISO 9001 oraz koszt certyfikacji. Ciężko stworzyć jest konkretny cennik tych usług. Cena może zależeć od wielu czynników m.in. wielkości firmy, ilości pracowników, branży, ilości procesów, skomplikowania procesów, poziomu intensywności wdrożenia…

Certyfikat ISO 9001 – jakie wymagania należy spełnić?

Odpowiedź:

Należy spełniać wymagania normy ISO 9001.

Certyfikat ISO 9001 – kto wydaje?

Odpowiedź:

Certyfikat jest wydawany przez uprawnione do tego jednostki certyfikujące.

Certyfikat ISO 9001 – wdrażanie na własną rękę, czy korzystanie z pomocy doradców?

Odpowiedź:

W tym segmencie sprawa również nie jest prosta. Pewne jest to, że żaden system zarządzania nie ma racji bytu, jeżeli w działanie jego nie jest zaangażowane najwyższe kierownictwo. Obydwie opcje wdrażania systemu ISO 9001 mają swoje wady i zalety. Do wad wdrażania ISO 9001 na własną rękę (wyłącznie), bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, należy przede wszystkim ryzyko wdrożenia błędów, a także nieprawidłowe dostosowanie stworzonego systemu do potrzeb firmy. Dzięki zewnętrznemu doradcy możemy takich problemów uniknąć.

Oczywiście jest też wiele pozytywnych stron samodzielnego wdrożenia ISO 9001. Przede wszystkim większa znajomość i zaangażowanie w system przez kierownictwo, pracowników. Dodatkowo oczywiście dochodzą względy finansowe.

Certyfikat ISO 9001 można również uzyskać, korzystając z pomocy zewnętrznych konsultantów. Również to rozwiązanie niesie za sobą pewne plusy i minusy. Do plusów takiego rozwiązania na pewno należą: lepsze dopasowanie systemu zarządzania jakością do potrzeb firmy, uniknięcie błędów wynikających z braku wiedzy lub doświadczenia, a także odciążenie kierownictwa, pracowników. Minusem jest oczywiście konieczność poniesienia kosztów związanych z konsultingiem.

Pamiętaj! Audit certyfikujący to nie koniec przygody z jednostką certyfikującą. Jednostki certyfikujące co prawda wydają zazwyczaj certyfikat na 3 lata. Jednak konieczne jest coroczne przeprowadzenie auditu nadzorującego w celu sprawdzenia, czy firma nie spoczęła na laurach i czy w dalszym ciągu spełnia wymagania normy ISO 9001.

Czytaj dalej. Certyfikat ISO 9001 - Krok po kroku

Gwarancjauzyskaniacertyfikatu...

Jesteśmy obecni na rynku ponad 20 lat. Nasz zespół stanowią doświadczeni praktycy posiadający niezbędną wiedzę do realizacji procesów wdrożeniowych i auditowych w każdej firmie. Dotychczas z naszych usług skorzystało blisko 1000 organizacji. Trzon kadry iso-sklep stanowią wdrożeniowcy z tytułami doktorskim w zakresie zarządzania jakością.


20+

Lat doświadczenia

1000

Wdrożeń

7

Oferowanych szkoleń

5

Osób w zespole